Απάτες σε αγορές μέσω Διαδικτύου

Οι προσφορές μέσω διαδικτύου συνιστούν συχνά επικερδείς αγορές, αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στα περιστατικά απάτης.

Τι μπορείτε να κάνετε;

  • Να κάνετε χρήση εγχώριων ιστοσελίδων λιανικών πωλήσεων, όταν είναι δυνατόν - είναι πιθανότερο να λύσετε τυχόν προβλήματα που θα ανακύψουν.
  • Πραγματοποιήστε την έρευνα σας - ελέγξτε τις κριτικές προτού προβείτε σε κάποια αγορά.
  • Χρησιμοποιήστε πιστωτικές κάρτες - έχετε περισσότερες πιθανότητες να σας επιστραφούν τα χρηματικά ποσά σε περίπτωση απάτης.
  • Πληρώστε μόνο μέσω μιας ασφαλούς υπηρεσίας πληρωμών - Σας ζητούν μεταφορά χρημάτων; Σκεφτείτε το διπλά!
  • Πληρώστε μόνο εφόσον είστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο μέσω ασφαλών συνδέσεων - αποφεύγετε τη χρήση δωρεάν ή ανοικτών δημόσιων δικτύων WiFi.
  • Πληρώστε μόνο μέσω ασφαλούς συσκευής - Διατηρείτε το λειτουργικό σας σύστημα και λογισμικό ασφαλείας ενημερωμένο.
  • Προσοχή στις διαφημίσεις που προσφέρουν εξωφρενικές προσφορές ή θαυματουργά προϊόντα - Εάν ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε κατά πάσα πιθανότητα είναι ψεύτικο!
  • Αναδυόμενο παράθυρο που ισχυρίζεται ότι έχετε κερδίσει βραβείο; Σκεφτείτε το ξανά. Ενδεχομένως να κερδίσατε κακόβουλο λογισμικό.
  • Εάν δεν παραλάβετε το προϊόν σας, επικοινωνήστε με τον έμπορο/πωλητή. Εάν δεν λάβετε απάντηση, επικοινωνήστε με την τράπεζα συνεργασίας σας.

Να αναφέρετε πάντοτε τυχόν ύποπτη απόπειρα απάτης στην αστυνομία, ακόμα και αν δεν είστε θύμα αυτής.